2016年6月27日 星期一

羅漢果水



呢輪天氣熱得好犀利,

一冷一熱好易病架!

老公和小魔怪都中咗招,

咳兼發燒,

吃藥少不免;

今朝煲定羅漢果水,

等佢哋潤下喉嚨啦!







材料: 羅漢果2個、15碗水

做法: 將羅漢果洗淨壓碎,連殼、肉和子凍水落煲,

水滾後煲20分鐘(大火滾後轉細火),唔好開蓋焗多10~20分鐘,

羅漢果水熱飲凍飲都得架。

 
 
參考資料: 羅漢果的食療功效
 
 
羅漢果是中國一種獨特的果實。人們通常把它烘乾保存,把它作為入藥用途。它的 食用、藥用價值已有很悠長的歷史。

 羅漢果味甘、性涼,益肝健脾,有清熱解暑、化痰止咳、涼血舒骨、清肺潤腸和生津止渴等功效;可治喉痛﹑聲沙﹑氣管炎、哮喘、咳嗽、胃熱、便秘、急性扁桃體 炎等症。除此之外,羅漢果的根搗碎還可用治療刀傷、腫瘡癤等外科用藥;它是一 種極好的清香、甘甜飲料,可提神生津,常年飲用,能駐顏美容。羅漢果更可作為 調味品,用於燉品、清湯、或製成糕點、糖果、餅乾,其味清甜醇香。

羅漢果含有豐富的羅漢果甜度及多種人體必須的微量元素,熱含量極低﹝低卡路里﹞, 對人體頗有益處。羅漢果提取之精華,其甜度相對值等於蔗糖的三百倍。 羅漢果中 含有幾種抗氧化淨化物質﹐化解體內新陳代謝而產生的游離基﹐防止游離基氧化細 胞組織令身體機能失調致病。因而 羅漢果能減慢由氧化而老化的情況﹐防止老化所 致的病症﹐包括血管運作失常﹐動脈硬化而導致的心臟病﹑中風和老人痴呆等病變。 對於隨年齡增長而出現的老人斑﹑白髮﹑白內障等現象亦有幫助。此外﹐羅漢果更 具有降血糖的作用,為糖尿病、高血壓、高血脂和肥胖症患者之首選的天然甜味劑 及最佳的保健品。  [ 游離基是什麼﹖ ]

羅漢果除可與其他中藥組方入藥外,更可單獨或配伍其他中藥組方作為食用或者藥 用的用途:

  一. 羅漢果茶: 羅漢果一個洗淨壓碎﹐用二公升水中火煲二十分鐘。關火後置十分鐘。熱飲或過濾 後冷藏凍飲均可。本方有清肺止咳、潤腸通便,對煙酒過度而引致聲音嘶啞、咽乾 口渴尤為有效。

  二. 羅漢果豬肺湯: 二. 羅漢果豬肺湯:羅漢果一個,洗淨壓碎,加入豬肺適量燉服。對滋補肺陰及治 療肺結核、氣管炎有一定的療效。

  三. 羅漢果治百日咳: 羅漢果一個,洗淨壓碎,柿餅五錢、魚腥草八錢、百部八錢煎飲服。

  四. 羅漢果益母草湯: 羅漢果一個,洗淨壓碎,益母草五錢煎水服用。本方用於婦女咳嗽、月經不調。

  五. 減肥健身湯: 羅漢果一個,山楂片五錢。把羅漢果洗淨壓碎,與山楂用250克水﹝約兩飯碗水﹞煎 煮,去渣留湯,如適量加入蜂蜜味道更佳。 羅漢果好壞的分辨﹕ 拿起羅漢果在耳邊輕搖﹐響的便是不好。將果由離檯面二寸輕力放下﹐如它像乒乓 球般的彈起﹐即是佳品。


   
 
  
大家可以入嚟Facebook讚下我新開嘅Fans專頁呀!
 
雀后(添飯)Facebook Fan Page



12 則留言 :

  1. 我唔受得羅漢果,只可好淡兼小量。

    回覆刪除
  2. 一同五我都成日煲。你都可以煲西洋菜,素湯都有益呀。難得你對孖寶都鍾意飲喎。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,依家冇西洋菜賣,下次煲菜乾都唔錯架!

      刪除
  3. 我呢幾個月都成日煲...而家年紀大, 食少少熱氣野就喉嚨痛, 飲下羅漢果水會好D.
    你寫2個羅漢果+15碗水, 唔知15碗水即係幾多L?
    我見網上寫1個果+2L水, 我用1.5L黎煲, 都好似無你O固樽咁濃!
    我會加陳皮...之前用人地送的陳皮, 煲出來勁香勁好味, 後來問下先知原來係18年陳皮! 之後買點點綠的5年陳皮來煲, 完全無陳皮香!

    回覆刪除
    回覆
    1. 15碗水應該over2L水,我落咗2個羅漢果,所以味道比較濃,加咗果皮一定好香呀!

      刪除
  4. 我煲羅漢果都加片陳皮。清潤有益。

    回覆刪除
  5. 我每次只可放1/4個,太多受唔起

    回覆刪除

如果大家覺得我煮嘅餸菜啱哂口味嘅話,不妨留個言,鼓勵下我啦!